poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Ja i Ja

 Ich + Ich to młody berliński duet, który od siedmiu lat swoimi melodyjnymi piosenkami podbija serca Niemców.  Annette Humpe i Adel Tawil są autorami zaledwie trzech albumów. W ich wypadku wystarczyło to jednak aby zdobyć wielką sławę i sprzedać ponad trzy miliony płyt. Właściwie już pierwszy krążek Ich+Ich w 2005 roku zagwarantował im sukces. Prawdziwie szczere i życiowe teksty Annette idealnie współgrają z wyraźnym, przejmującym tembrem głosu Adela. Kiedy usłyszałam ich po raz pierwszy od razu poczułam potrzebę poznania całego repertuaru zespołu. Utwory Ich+Ich opowiadają pewne historie, które koniecznie trzeba wysłuchać do końca. Piosenki te zostają na długo w głowie i często powracają w codziennych sytuacjach. Co zabawne, nawet jeśli tekst jest smutny wnosi pewnego rodzaju optymizm. Zupełnie nie wiem dlaczego.

W każdym razie absolutnie nie dziwi mnie, że ich drugi krążek z 2007 roku Vom selben Stern okazał się jednym z najbardziej popularnych albumów ostatnich lat a utwór Pflaster z ich ostatniej płyty powędrował na pierwsze miejsce niemieckich list przebojów. Podobnie zresztą jak cała płyta Gute Reise przez kilka miesięcy w 2009 roku utrzymywała się na pierwszym miejscu wszelkich rankingów sprzedaży. Rzadko się zdarza aby na jednej płycie podobały mi się wszystkie utwory, tak jak w tym przypadku. Niestety od tamtej pory nie nagrali już wspólnie nic nowego. W 2010 roku oficjalnie ogłosili tzw. „twóczą przerwę”, podobno aby zająć się swoimi solowymi projektami.

We wspomnianym utworze promującym ostatnią płytę zespołu Adel wyśpiewuje o niebywałym szczęściu odnalezienia w ostatniej minucie swojej drugiej połówki. Wyznaje: Już dawno straciłem nadzieje, aż nagle ktoś przysłał cię do mnie. (Du hast mich gefunden in der letzten Sekunde). Znalazłaś mnie w ostatniej sekundzie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz