piątek, 23 marca 2012

Niemiecka Madonna

Nena! Oto kultowa postać niemieckiej sceny muzycznej, nazywana często niemiecką Madonną! Na swoim koncie ma 22 miliony sprzedanych płyt a w tym roku skończy 52 lata! Pięćdziesiąte urodziny niemieckiej Pop-Diwy były bardzo hucznie obchodzone w mediach i dopiero wtedy dowiedziałam się, że Lena jest już babcią, co mnie nieco zszokowało. Nadal wygląda przecież młodo i kwitnąco. Często zmienia fryzury, daje dynamiczne koncerty i w ogóle ma w sobie bardzo dużo energii. To wszystko zdecydowanie ujmuje jej lat. Nena zagrała również w kilku filmach wykazując swój talent aktorski. Na scenie wiruje natomiast nieprzerwanie od ponad trzydziestu lat. Przez ten czas nagrała mnóstwo płyt, a na każdej z nich co najmniej jeden wielki przebój. Z tego co wiem ostatnio rzadziej występuje publicznie ale nie oznacza to wcale, że przeszła na emeryturę.

Gabriele Susanne Kerner swój pseudonim nosi już od dzieciństwa. Podobno to odpowiednik hiszpańskiego słowa NINA, które oznacza Małą dziewczynkę. Serca publiczności podbiła w 1983 roku wielkim przebojem 99 Luftballons. Do dziś piosenka ta chętnie puszczana jest w radiu i nadzwyczaj banalny tekst wyśpiewuje sobie pod nosem chyba każdy Niemiec jakiego znam. Wielki uniwersalny hit przechodzi już na trzecie pokolenie i zagwarantował Nenie długoletnią karierę. Wówczas jeszcze występowała ze swoim zespołem, dopiero w 1989 rozpoczęła karierę solową. Muzyka Niny najbardziej trafia chyba mimo wszystko do młodych ludzi szalejących na dyskotekach do jej przebojów. Lubuje się w elektrycznych brzmieniach i długich tekstach piosenek, traktujących najczęściej o miłości. Choć wypatrzyłam ostatnio też kilka perełek, które bardziej mi się spodobały. W jej repertuarze są bowiem także nastrojowe ballady przy akompaniamencie „prawdziwych instrumentów”!

Chciałam jednak aby wybrana na dzisiaj piosenka odpowiadała utartemu stylowi piosenkarki. Du bist so gut für mich (Jesteś dla mnie taki dobry) pochodzi z ostatniego albumu Neny Made in Germany. Tekst jak zawsze bardzo długi, i równie długo można doszukiwać się w nim jakiegoś przesłania. Choć ze mną tańczyć, oboje jesteśmy ze złota, zatańcz ze mną podobasz mi się. A w refrenie: Jesteś dla mnie taki dobry zmieniasz mnie, jesteś dla mnie taki dobry zmieniasz mnie. Na teledysku natomiast, można podziwiać piękną figurę pięćdziesięciolatki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz